Sağlıklı beslenmede ara öğünlerin yeri nedir?

Sağlıklı beslenmenin temel kaynağı, 3 ana ve 3 ara öğündür. Ara öğünlerimiz, sağlıklı ve düzenli beslenmeye uygun olursa, hem zayıflamamıza, hem de metabolizmamızı hızlandırmamıza yardımcı olacaktır.

Peki, ara öğün tercihimiz neler olmalıdır?

Genelde toplum arasında cips, kızartmalı ürünler, çikolata ve yağlı ürünler tercih edilmektedir. Bu yanlış bir tercihtir. Eğer ara öğününüzü bu yiyeceklerle alırsanız, hem kilo alırsınız, hem de sağlıksız beslenmiş olursunuz.

Ara öğünlerimiz kuru yemişlerden olabilir. Badem, ceviz ve fındık tüketebiliriz. Bunlar hem omega 3 bakımından zengin gıdalardır, hem de tok kalmamıza yardımcı olurlar.

Bir diğer ara öğün seçeneğimiz yoğurt olabilir. Meyveli yoğurtlar da tüketebilirsiniz. Yanında bir meyve ya da bir kutu sütle bir elma sağlıklı bir ara öğün tercihi olabilir.

Ayrıca yarım simit, kepekli ekmeğe beyaz peynirli tost, üç galeta yanında bir kutu ayran da ara öğün olarak tüketebileceğimiz besinlerdir..